Boeken
Er zijn boekenkasten vol geschreven over aandachtsproblemen bij kinderen. Helaas gaan veel boeken vooral in op wat er allemaal misgaat en worden ADD en ADHD alleen als iets negatiefs gezien. Opvoedwijzer ADD en ADHD is anders. In dit positieve boek stellen Edward Hallowell en Peter Jensen dat er tegenover elk negatief aspect van ADD-gedrag een positieve kracht staat: doorzetting in plaats van koppigheid, creatief versus impulsief, en enthousiast in plaats van opdringerig. Door op deze sterke punten te focussen, kunt u uw kind helpen om het beste uit zichzelf te halen.
In Opvoedwijzer ADD en ADHD laten Hallowell en Jensen zien hoe ouders en onderwijzers dat in de dagelijkse praktijk thuis en op school kunnen doen. Aan de hand van ontroerende voorbeelden en onderbouwd door recent wetenschappelijk onderzoek wordt duidelijk hoe onvoorwaardelijke liefde en vertrouwen kinderen een solide basis kunnen bieden. En hoe kinderen met behulp van de cyclus van uitmuntendheid in 5 stappen een sterker zelf- en sociaal bewustzijn kunnen ontwikkelen.
Opvoedwijzer ADD en ADHD is een bijzonder boek: elke bladzijde weerspiegelt de compassie en kennis van twee internationaal gerespecteerde psychiaters die zelf ook lijden aan ADD.
´Verplichte kost voor iedereen die graag het beste uit zijn kind wil halen, dit prachtig geschreven en grensverleggende boek, dwingt je om anders naar kinderen met ADD te kijken en hun talenten te zien die vaak overschaduwd worden door frustratie en hoofdpijn.´ John Ratey, co-auteur van Driven to distraction
Vind je het moeilijk om aandachtig te zijn of om stil te zitten? Brullen ze soms naar je omdat je praat in de klas of rondloopt? Ben je dikwijls met je gedachten ergens anders? Wanneer ze bij jou ADD of ADHD hebben vastgesteld, dan is dit een boek voor jou. Kijk binnenin en ontdek: - Wat ADD en ADHD betekenen en niet betekenen - hoe je het iedere dag thuis, op school of met vrienden wat beter kan laten gaan - hoe je kan omgaan met gevoelens als boosheid, zorgen en verdriet - weetjes over de geneesmiddelen die kinderen met ADD en ADHD gebruiken - een lijst van voedingsmiddelen die kunnen helpen - grappige quizzen die je helpen herinneren aan wat je hebt geleerd - en nog veel meer. Dit boek is speciaal voor jou geschreven. Maar deel het met je ouders of een andere volwassene. Praat er samen over en probeer wat uit. Je wordt er samen sterker van en bovendien kan je er nog plezier aan beleven ook. Besef maar dat je niet alleen voor staat. heel wat kinderen hebben ADD of ADHD. Met een beetje moeite hebben ze geleerd om te slagen. Jij kan dat ook!
Niet iedereen met ADHD is hetzelfde en niet iedereen vindt dezelfde dingen leuk of interessant . In Ik en ADHD staat veel informatie en er zijn tips en oefeningen waarmee je kunt bekijken wat bij jou past en wat niet. Dat doe je door de bladzijden uit dit boek steeds anders te combineren. De pagina's bestaan uit drie stukken en elk deel kun je onder of boven een deel van een andere pagina zetten. Op die manier kun je zelf bepalen hoe jouw boek over ADHD in elkaar zit en kun je onderzoeken wat ADHD voor jou betekent. Met dit boek kun je thuis en op school aan de slag.
Door de pagina's door elkaar te gebruiken krijg je ook grappige, nieuwe combinaties en nieuwe inzichten. Het is dus gewoon leuk om ermee te werken!
Een verzameling tips voor leerkrachten van kinderen met werkhoudingsproblemen.
Kinderen hebben een goede werkhouding nodig om, vooral op school, hun leertijd goed te gebruiken. Een goede werkhouding is meer dan een goede concentratie. Er spelen ook aspecten mee die te maken hebben met lichamelijke factoren, alertheid en motivatie. In het model 'Werken met Aandacht' wordt aandacht besteed aan al deze voorwaarden. Dit tipboekje bevat een aantal praktische ideeën en adviezen die kinderen en jongeren (van 6 tot 16 jaar) kunnen helpen om op school en thuis hun werkhouding te verbeteren. Hierbij zijn inzichten vanuit de (neuro)psychologie, de ergotherapie en de theorie rond sensorische informatieverwerking gebruikt. Dit boekje dienst als bron van inspiratie voor leerkrachten die werken met kinderen met werkhoudingsproblemen.
Het Complimentenspel voor kinderen met ADHD bevat 80 kaartjes met Stoere, Speelse en Sprankelende Complimenten. Dit spel helpt ouders, leerkrachten, begeleiders en
kinderen om te kijken naar de positieve kanten van kinderen met ADHD.
Kinderen met ADHD hebben hele mooie, unieke eigenschappen en kwaliteiten. Met dit spel benadrukken we deze sterke kanten. Elk compliment is een positief teken van aandacht, erkenning en bevestiging. Het doel van dit spel is dat deze kinderen voelen en ervaren dat zij helemaal goed zijn zoals zij zijn. Vanuit dit gevoel van vertrouwen is het mogelijk om hun talenten te ontwikkelen. Het Complimentenspel zorgt voor plezier en zelfvertrouwen op een speelse en ontspannen manier. Op een simpele en effectieve manier zorg je ervoor dat een kind zich gezien en gewaardeerd voelt; gega-randeerd een stralende lach, een positieve boost en een diep gevoel van dankbaarheid.
Maak jouw eigen website met JouwWeb